Usługi SEO – wybieraj doświadczone agencje

Co powinieneś wiedzieć o agencji SEO Kraków?
Firmy lub właściciele witryn internetowych, którzy pragną, aby dotrzeć do najlepszych pozycji w wynikach wyszukiwania, mogą to uzyskać na minimum 3 sposoby. Pierwszy – nie zalecany – to próbowanie działań samemu. Nie mając rozeznania w zakresie SEO i nie obserwując każdego dnia komunikatów o zmianach w algorytmie Google, trudno postępować rzetelnie i – co najistotniejsze – efektywnie. Drugi sposób to stworzenie etatu dla specjalisty ds. SEO, aczkolwiek nie każde przedsiębiorstwo się na to decyduje powodu ograniczeń budżetu. Trzecie wyjście to nawiązanie współpracy z agencją SEO. Budżet przewidziany na zadania agencji SEO można dopasować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Plusem zlecania działań agencji SEO jest to, że obok fachowców od SEO w pracują tam również eksperci od projektowania graficznego, content marketingu, kampanii Google Ads oraz programowania służący rzeczową pomocą w tych obszarach.
Agencja SEO – wybierz taką, która istnieje w branży od lat
Polskich agencji SEO jest co niemiara. Na co zwrócić uwagę w toku szukania podmiotu, która poprawi naszą widoczność w wynikach organicznych przeglądarek? Warto postawić na markę, która funkcjonuje na rynku od kilku lat. Liczba agencji SEO, a również tych marketingowych oraz kreatywnych, z każdym rokiem się zwiększa, co nie zawsze łączy się z jakością usług. Współpracując z firmą, która działa od mniej więcej dziesięciu lat, można mieć zaufanie, że ma ona duże doświadczenie i może w każdej chwili zaprezentować pokaźne portfolio swoich dotychczasowych prac. Agencje SEO na ogół na swoich stronach dodają sekcję „Case study”. Zanim podpisze się umowę warto przeanalizować opisy takich przypadków, aby przekonać się, jakich efektów można się spodziewać po danej agencji, jak również to z jakimi problemami przyszło im się zmierzyć i dla jakich branż pracowała. Najlepsza agencja SEO to taka, która pracuje transparentnie: informuje o planach prac na nadchodzące miesiące, jak również przekazuje raporty z przeprowadzonych działań i ich rezultaty.
Drugi zasadniczy aspekt to personalizacja oferty i dobranie zakresu prac do potrzeb działalności prowadzonej przez zleceniodawcę agencji. Jeśli agencja SEO na zapytanie ofertowe odpisuje w kilka minut, a oferta wygląda jak uniwersalny szablon, powinien to być znak ostrzegawczy. Po otrzymaniu zapytania przedstawiciel sumiennej agencji SEO kontaktuje się z potencjalnym klientem, żeby poprosić o kolejne dane o firmie, nieodzowne do zaprezentowania dla niej pełnej oferty. Chodzi o dane, których nie da się znaleźć samodzielnie w sieci, jak np. informacja o prowadzonych uprzednio pracach SEO czy o najważniejszych dla klienta artykułach czy usługach, które chce wypromować.
Opłata za rezultaty – czy to poprawny system rozliczeń z agencją SEO?
Z nieufnością powinno się podejść do agencji SEO, które sugerują umowę z rozliczeniem się za uzyskany wynik. W takim systemie rozliczenie odbywa się dopiero wtedy, kiedy słowa kluczowe zdobędą określone w umowie pozycje w SERP (np. wejdą do pierwszej strony wyników albo do Top5). To w dalszym ciągu całkiem popularny rodzaj rozliczeń, aczkolwiek niesie ze sobą wysokie ryzyko – można wszak uzyskać szybkie rezultaty łamiąc zasady ustalone przez Google. Stale modyfikowany algorytm także nie ułatwia spełnienia obietnic złożonych klientowi, więc sumienna agencja SEO nigdy nie zapewnia zdobycia konkretnych efektów. Co do ceny za działania firmy SEO, to rzadko jest ona stała – z reguły w pierwszych miesiącach po podpisaniu umowy niezbędne są wyższe nakłady finansowe, aby przeprowadzić dogłębny audyt SEO, a później wcielać w życie wszelkie wyliczone w nim sugestie. W późniejszym okresie współpracy, gdy strona zleceniodawcy jest już zoptymalizowana, wydatki na prace są o wiele mniejsze.
Dane adresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
info@seo4.net